Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Elokuu 15, 2018, 12:40:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyörä Italiaan Motologistican rekassa  (Luettu 1748 kertaa)
Jouko S

Viestejä: 457



« : Tammikuu 26, 2018, 22:26:51 »


Californiat ja muut pakattiin vuonna 2010 kuljetusta varten Tampereella Motologistican terminaalissa ja sieltä niille lähti kuljetus rekassa Italian Vicenzaan. Lennettiin silloin halpislennolla Tampereelta Bergamoon. Lomailtiin muutama päivä Como-järvellä ja noudettiin pyörät sitten junalla Vicenzasta. Laskettiin silloisilla hinnoilla, että ajamalla loman aluksi kaasuvaijeri suhteellisen tiukalla maksimissaan 4 päivää Ruotsin kautta, oltaisiin päästy suurin piirtein samoihin hintoihin tämän vaihtoehdon suhteen. No, silloin hinnat olivat mitä olivat..

Tällaista vaihtoehtoa kannattaa mielestäni jokaisen reissulaisen harkita, jos on jo "kaikki välimatkalla nähty". Tietysti oman budjetinsa ja aikataulunsa mukaan. Kuljettajia on tietty muitakin. Kuljettajien laatu vakuutuksia unohtamatta kannattaa tietysti harkita tarkkaan myös.

Kysyin pari viikkoa sitten samasta Motologistican firmasta samaa kuljetusta yhdelle Calille. Hinta on aika kallis, mutta jos kuljetukseen saisi vierelle saman kokoiseen kuljetusalustaan sopivan pyörän, hinta putoaa todella mukavasti.
 
Onko muita mänijöitä samalle suunnalle(Albania tai sinne päin Grin) Juhannuksen jälkeen? Yv:llä tavoittaa!

Jouko
tallennettu
I.H.

Viestejä: 1 203



« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2018, 18:10:37 »

niinivirta.fi on myös yksi vaihtoehto.
tallennettu

Titaniumin kuski
GuzGuz

Viestejä: 1 408



« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2018, 22:46:18 »

Henkilökohtaisesti ei iske -pyörä jonnekin ja lentää perässä- konsepti.
Ymmärrän kyllä tuota, onhan se vaivatonta ajamaan hyvissä keleissä jne vaikka mukavuuden tähden.
Kustannukset ei liene avainasemassa, kuvittelisin että vaikka Italiasta saa vuokrattuakin Italialaisen kulkimen.
?
Itse kuitenkin tykännyt että se reissu minne lienee on se mikä pyörän kanssa on parasta.
Ei ennustettavissa mihin joutuu ja useimmiten ne hankalat mutkat/kelit/kohtaamiset on olleet mieleenpainuvimmat.

Olen kyllä myös itseni asettamassa liikennelentokiellossa liikennekoneilla, ( pienkoneita ei lasketa).
Sitäpaitsi kulttuurishokki on loivempaa maanteitse, matkapudjetti kun on puolivälissä niin miettimään olisko kotiin lähtö vai jotain muuta.
30mk oli aikanaan taskussa liftaamaan eurooppaan -77, neljän vuoden ja kolmen mantereen kautta 45 taalaa oli tullessa.
Ei ollut tuhlaaja pojan paluu...
Mutta nyt on hyvä pyörä ja oikeastaan vapaa kaikkeen.
Parasta aikaa.



tallennettu
LeCa

Viestejä: 635


« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2018, 20:17:40 »

Vähän huono mennä vertailemaan Motologistican ja Niinivirran eroa kun on kuljettanut pyörän pelkästään tuolla jälkimmäisellä. Syksyllä 2016.

On vaan jokseenkin vaikea saada tolkkua mitä tuo Logistican kyyti oikein maksaa. Pyydä tarjous ...  Huh?
Niinivirralla on selkeä, eurolleen tarkka hinta tiedossa heti ekalla nettihaulla. Terminaali reilun 10 kilsan päässä Milanon Linaten kentältä.

Tulee varmasti hyödynnettyä toistekkin. Jotenkin tuo Saksan autobaana on niin nähty, että yksi suunta sitä riittää.  Grin  Toki sitten joskus jos on reilusti vapaa-aikaa, niin mikä ettei. Vaikka Ranskan kautta alas ja Idästä ylös.
tallennettu
Jouko S

Viestejä: 457



« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2018, 20:20:46 »


Eipä sattunut talvella, eikä keväämmälläkään, kukaan kiinnostumaan kustannusten puolittamisesta pyörän rahtaamisesta Tampereelta Italiaan, vaikka laajensin kyselyä muillekin foorumeille. Niinivirta tuntui olevan ykkönen aika monelle. Mutta kun täältä pohjoisempaa asiaa aikoinaan tarkkaan laskeskelelin, niin kaikki asiaan liittyvät kulut Kajaanin ja Italian välillä olivat halvemmat "Pyörä Italiaan Motologistican rekassa", kuin Niinivirran rekassa. Jos siis olisi saanut toisen pyörän "kuljetuskaveriksi".
 
Eli: Kahden pyörän kuljetus täältä pohjoisesta Italiaan on ainakin vuonna 2018 Tampereen kautta halvempi/pyörä, kuin Vantaalta. Yhden pyörän kuljetushinta on halvempi Vantaalta, etelänpänä asuville. Jossain on se raja, mikä näkyy selvästi ainoastaan omassa lompakossa.
Tähän vertailuun ainakin pohjoisen näkökulmasta pitää laskea kaikki asiaan kuuluvat kulut, esim. pyörän vienti rahtarin terminaaliin-matka takaisin kotiin-matka lentokentälle-valitun lennon lähdön/perille saapumisen aiheuttamat yöpymiskustannukset verrattuna Milano/Venetsia- lentomatkan hinta Vantaalta/Tampereelta kohteeseen Milano/Venetsia-matkakulut lentokentältä terminaaliin/yöpymispaikalle. Edelliset kahden hengen mukaan. Jotain varmaan jäi pois, mutta nämä edellä mainitut ainakin tuli omassa vertailussa laskettua.

Kun ei ketään ilmoittautunut Tampereelta Italiaan rahtauksen kaveriksi, laskeskelin talvella asiaa, ja päädyin Finnlinesiin...Juhannus Itämerellä. Uudenlainen kokemus siis tuleva Juhannuskin. Hinta vastaa, hyvissä ajoin ostettuna, matkaa Ruotsin kautta Saksaan ja autobahnille Sad. Baltian kautta ehkä edullisenpikin...mutta sekin yhtä  Sad.

Pyörä rekkakyydillä etelään ja lentäen perässä ei ole ollenkaan paha vaihtoehto, jos vaikka aika on tiukilla. Tai jos vaikka autobaanatkin on koettu "tarpeeksi". Pyöränhän voi laittaa meno tai paluusuuntaan, kuten "Leca" asian ilmaisi. Kannattaa harkita. Ja asiaa laskeskella..

Jouko

tallennettu
LeCa

Viestejä: 635


« Vastaus #5 : Toukokuu 19, 2018, 09:38:39 »

On vähän kakkendaali homma (ja jossain asiassa ehkä siunauskin), että asutaan "saaressa". Aina pitää olla joku lauttakyyti meren yli. Toki pohjoisen porukka pääsee Haaparannasta siltaa pitkin ulkomaille, mutta me etelän pellet emme.

Toki Venäjän kautta, ja siihen liittyen on aikeissa tulevana kesänä käydä guzzaamassa sillä suunnalla. Ei läpi mihinkään Baltiaan, vaan ihan tuossa Viipurin huudeilla.

Jos jollakulla on jo kokemusta Venjällä ajelusta, niin voisi perustaa siitä ihan oman säikeensä tänne.
Asia ei ole mitenkään eksoottinen tai uusi, koska täkäläiset Etelä-Karjalan motoristit kulkee paljon siellä, mutta guzzaajista en tiedä muita kuin Imatran Mikan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!