Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 17, 2018, 07:12:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Cali 1400 öljypohja  (Luettu 3197 kertaa)
motomatti

Viestejä: 9 551


« Vastaus #15 : Lokakuu 12, 2017, 20:05:10 »

Jos en väärin muista niin C14:n öljypohjan tyhjennystulpan kierre taitaa olla M10 karkeakierre.
Korjaukseksi sopii kierreholkki tai Helicoil. Jälkimmäinen vaatii vähemmän työtä eikä toista kertaa kierre vaurioidu.

Muistin väärin. Asia tarkistettu: kierre on M10x1 hienokierre. Ei siis tarvitse isoakaan vääntöä että kierre pettää. Kierteen syvyys säteen suuntaan on myös noin 1 mm ja sellaisen kierteen kiristämiseen tarvitaan hellää otetta. Tiivisteenä on monikertakäyttöinen Usit-tiiviste joka sekään ei tarvitse kummoista kiristystä. Että kevyesti kiertämällä saavutetaan riittävä kireys.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2017, 22:42:01 kirjoittanut motomatti » tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 393



« Vastaus #16 : Lokakuu 14, 2017, 18:19:47 »

Eikös siihen helicoil sovi hieman avartamalla paikalleen mitään periaatteessa irroittamatta?
Kulmavaihde porakoneen jatkoksi ja mahtunee jos ei suoraan?
Helicoili osuu kyllä jos poraussuuunta on lähelle toivottua.
Irrallaan palikat tietysti olisi selkeämpää.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 551


« Vastaus #17 : Lokakuu 14, 2017, 22:45:42 »

Vastaavanlaisia suorituksia olen tehnyt vaihteiston propun kierteeseen niin että mitään ei irrotettu tai purettu. Täyttöproppu irti ja paineilmaa siitä sisään. Paineilma puhaltaa poraus ja kierteityslastut pois eikä öljytilaan jää mitään. Sillä edellytyksellä että pääsee poraamaan ja kierteittämään kohtisuoraan.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #18 : Lokakuu 14, 2017, 23:21:09 »

Vielä kun laittaa poraan ja sittemmin kierretappiin sitkeää vaseliinia uriin, niin lastut jäävät siihen.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Tevil

Viestejä: 28



« Vastaus #19 : Tammikuu 28, 2018, 16:14:43 »

Pari kuukautta meni, ennen kuin pääsin taas Calin öljypohjan kimppuun. Nyt voin todeta, että öljypohja ei mahdu putoamaan runkoputkien välistä, eikä öljyroppua mahdu korjaamaan pohjan ollessa paikallaan.
Motomatti oli oikeassa siinä, että alarunko täytyy pudottaa ennen kuin öljypohjan saa ujutettua putkien välistä. Pudottaa ei tarvitse kuin 5cm.

Muita huomioita: Öljyn suodatinta ei tarvitse irrottaa pohjan poisoton aikana, mutta se helpottaa merkittävästi ujutusvaihetta. Myös pakoputket kannattaa irrottaa ainakin keskiputken osalta. Alakehikon taaimmaista pulttiparia ei tarvitse poistaa, löysentää kyllä.

Melkoinen rupeama, joten olkaa varovaisia öljyroppua kiristäessä. Se on todella herkkä. Opin, että kiristän sen viimeisen hermonykäyksen vasta myöhemmin jos roppu vuotaa.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 551


« Vastaus #20 : Tammikuu 28, 2018, 16:54:37 »

Öljyproppujahan taitaa olla kaksi: pienempi magneetilla varustettu takana ja isompi toisessa päässä josta lähtee moottoriöljyn lämpötila-anturin johto. Molemmista saanee öljypohjan riittävän tyhjäksi. Kokonaan öljyt eivät vaihdu sillä epäilen vahvasti että jäähdytinkennoon ja sen letkuihin jää merkittävä määrä öljyä. Myös moniin rakenteisiin jää öljyä. Jokainen öljynvaihto on siis vain osittainen.

Öljynsuodatin kannattaa täyttää öljyllä ennen asennusta: huollon jälkeisessä käynnistyksessä alkaa öljy kiertämään nopeammin kun pumpun ei tarvitse imeä ilmaa.
http://www.motomatti.fi/2017/06/california-1400-10000-kilometrin-huolto.html

Voisitko ottaa kuvia hieman öljypohjasta sen sisäpuolelta sekä kampikammion suuntaan ja laittaa näytille. Ei välttämättä liitteeksi tänne vaan jonnekin muualle jossa ne ovat nähtävissä korkeampitasoisina. Sellainen yleensä sivistää kovasti. Sitä paitsi tulee kuitenkin aika jolloin öljypohja on irrotettava ja ennakkotiedoista olisi apua. Öljypohjaan kun kertyy kaikenlaista ryönää jo ensimmäisten kymmenen käyttövuoden aikana.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #21 : Tammikuu 28, 2018, 19:22:43 »

Olisko tuossa tarvetta pienelle momenttiavaimelle? Ei tarvitsisi tulevaisuudessa arvata.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!