Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Joulukuu 12, 2017, 10:27:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: California 1400 ja kymppitonnin huolto  (Luettu 1095 kertaa)
motomatti

Viestejä: 8 638


« : Kes?kuu 19, 2017, 19:14:29 »

Öljy ja suodatin suodatin vaihtuivat ja ilmansuodatin tuli tarkistettua.
Aika vähän on tehtävää kymmenentuhannen kilometrin kohdalla.
http://www.motomatti.fi/2017/06/california-1400-10000-kilometrin-huolto.html
Venttiilien säätö jäi sadepäivän askareiksi sillä sen voi tehdä taloyhtiön tallissakin. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita.

Huoltoon tuli jatkoa. Aloin ihmettelemään meluavia venttiilejä. Otin ensin vasemman venttiilikopan auki. Osoite tuo sama. Kirjoitan tästä huollosta vain yhden artikkelin koska toimia on kovin vähän.
« Viimeksi muokattu: Kes?kuu 20, 2017, 23:50:51 kirjoittanut motomatti » tallennettu
motomatti

Viestejä: 8 638


« Vastaus #1 : Kes?kuu 21, 2017, 14:00:01 »

Huolto pääosin tehtynä taiteen sääntöjen mukaan ja siitä kirjoitus havaintoineen.
Tiesittekö että 1400 koneessa on venttiilikoppaa kohden seitsemän kumitiivistettä? Siis neljätoista yhteensä. Taitaa olla myös muissa 8-venttiilisissä?

Nyt ei enää venttiilit kalkata. Aikamoiset välykset olleet, äänestä päätellen, maahantuojan huollosta asti. Toki suurentuneet sen jälkeen. Enimmillään noin kaksinkertaiset. Nyt menee kuiskaten. Homma on nopea tehdä. Enemmän menee koristekoppien puunailussa aikaa.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 8 642



« Vastaus #2 : Kes?kuu 21, 2017, 14:26:33 »

Näillä muuten lähtee tulpanhatut turvallisesti irti tulpista. Ei tule revittyä johdosta.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 8 638


« Vastaus #3 : Kes?kuu 27, 2017, 17:11:52 »

Tulpanhatut eivät olleet erityisen tiukassa. Sormin vetämällä irtosivat.
Kun tulpanhattujen kumi kovettuu niin jatkossa voi olla apuvälineistä hyötyä.

Kone käy nyt huomattavasti nätimmin kuin RMHeinon huoltomiehen jäljiltä. Kalke on poissa. Moottori vain vinkuu käydessään. Hyvin epäguzzimaista. Vaihteisto sen sijaan, ja ehkä peräkin, viheltelee omiaan mutta se kuulunee asiaan. Uusi moottoriöljykin lienee parantamassa äänimaailmaa aikansa.

Huollon jälkeen olen ajanut samoilla tiivisteillä muutaman sata kilometriä lisää enkä ole vuotoja havainnut. Toki uudet tiivisteet ovat matkassa.
http://www.motomatti.fi/2017/06/california-1400-10000-kilometrin-huolto.html
tallennettu
Camn

Viestejä: 2 228



« Vastaus #4 : Kes?kuu 27, 2017, 20:38:45 »

Lainaus
moottoriöljykin lienee parantamassa äänimaailmaa
Tulikos ne punaiset öljyt? Tuoksu? Voiko olla että sinne tosiaan lisätään "menekinedistämistoimena" hajustetta vai johtuuko se ehkä jostain valmistusprosessin mystisestä vaiheesta? Omalle kohdalle ei ollut koskaan aikaisemmin sattunut tuollaista aisti-iloa (väri, tuoksu) moottoriöljyn kohdalla...

"...motorcycle lubricants...own unique type of ester...motorsport-developed technologies, meeting JASO MA2 specification...100% synthetic 4-Stroke line manufacturers’ recommendations..."
tallennettu

V11 - it defines you.
TunturiTT

Viestejä: 8 642



« Vastaus #5 : Kes?kuu 27, 2017, 21:22:56 »

Tuo esteri tarkoittaa esteripohjaista öljyä, joka on siis tyystin synteettinen. Ei sillä hajunmuodostuksen kannalta ole mitään tekoa.
Ainoa hajuöljy, on ollut Iponen kaksitahtiöljy, joka oli siis hajustettu mansikan tuoksuiseksi. Pakokaasu kärysi palaneelta mansikkapurkalta  Shocked
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 8 638


« Vastaus #6 : Kes?kuu 27, 2017, 21:26:45 »

Hajusta en tiedä. Ei ainakaan laittaessa huomannut. Haisuöljyjä olen usein aiemmin käyttänyt. Castrol-merkkisiä olleet ne. Ja mineraaleja. Haisevat kivalta palaessaan moottorissa. Jokin racingöljy nelitahtisiin.

Onhan tuo hauskan väristä mutta parin tonnin jälkeen todennäköisesti yhtä mustaa kuin mikä tahansa öljy. Tosin ei ole kokemusta kun en ikinä ennen ole käyttänyt missään vehkeessä paitsi dieselautossa synteettistä talviajoa silmällä pitäen. Mutta silloinkin halvinta mitä kaupasta saa. Sillä linjalla olen pitkälti myös pyöräasioissa. Tämäkin öljy oli yrittäjäasiakastarjouksessa joten ostin seuraavaakin öljynvaihtoa varten purkillisen. Kun halvalla sai. Riittää kunhan valmistajan suosituksen täyttää. Silloinkin siinä on varaa että kestää tosi kovia olosuhteita ja raskasta ajoa kaiken aikaa. Harva moottori joutuu sellaiseen tavallisessa käytössä.

Sitä paitsi pyörän voi vaihtaa uuteen hyvissä ajoin. Yleensä vaihdan kun kilometrejä on kertynyt noin 100.000 huoletonta kilometriä. Joskus enemmänkin. Merkki- tai muita huoltoja en käytä koska huolto-ohjelma ei ole kattava. Ainakaan Guzzilla. Paljon joutuisi tekemään itse jos vain merkkihuollossa käyttäisi. Parempi tehdä kaikki itse. Menee oikein ja jos ei mene niin syyllisen löytää peilistä.

C 1400:n huolto on yllättävän yksinkertaista. Kaikki kohteet hyvin tarjolla ja helppo suorittaa. Paitsi peräöljy. Sen vaihtoon on vielä 40.000 km matkaa. Sen vuoksi on irrotettava takapyörä mutta keksin jo oikotien siihenkin irrottamatta takapyörää. Samalla voisi katsoa kardaaninkin huoltotarpeen. Siihen pitää irrottaa sekä takapyörä että perä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!