Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 17, 2018, 07:10:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Italialainen moottoripyörä  (Luettu 12536 kertaa)
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #75 : Tammikuu 14, 2018, 23:28:25 »

Iltapäivällä mittasin sylinterin aukotusta ja kiertokangen ajoitussimulointia varten. Näyttää siltä, että tuossa kisapytyssäkään ei ole mitkään äkäiset ajoitukset. Äkkiä laskettuna pakoajoitus on hipaisun alle 180 astetta. Ratakäytössä pitäisi pyrkiä n.190 asteen aukioloon. Huuhteluita katsellessa, nekin taitavat olla aika konservatiiviset. Eli on odotettavissa ihan oikeasti tehon nousua. Jopa yli sen kolmenkympin.
Mäntäähän minulla ei vielä ole, kun en vielä tiedä kummasta kannattaisi sopivaa etsiä, CR:stä vai NS:stä..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #76 : Helmikuu 06, 2018, 16:42:59 »

Tämäkin hitaasti taas edennyt.
Voimamoottorin kanssa kerennyt ohuesti puuhaamaan. Sylinterin helma oli liian suuri, joten sitä ei voinut suoraan pudottaa lohkolle. Lohkojen avarrus on työläämpää, kuin sylinterin sorvaus, joten asettelin pytyn pakkaan. Itse asiassa pienempään pakkaan, jonka sitten isoon pakkaan, kun piti porauksesta tarttua. Ja hyvin onnistui. Jätin helmaan 0,5mm lämpölaajenemisvaraa. Vielä pitää tulpata lohkosta entiset kierteet ja porata sekä kierteyttää uusi pulttikuvio. Kaksi pulttia saa myös kohdistusholkit kavereikseen.
Kun kerran sylinteri on pohjassa, pääsin mittailemaan aukotusta ja kankea. Aukotus paljastuikin selvästi kovemmaksi, kuin olin etukäteen luullut. Pako noin 195 astetta ja huuhtelu 140 asteen luokkaa. Eli sillä puolella on lähinnä aukkojen muodon ja pinta-alan tarkastelu.
Kanki tullee Yamahan RD250 ilmajäähystä ja mäntäkin kaiketi Yamahan leiristä. Molemmat NS ja CR karsiutuivat liian matalina pois. Sylinteriä pitänee vielä ehkä nostaa pari milliä, mutta se on hienosäätöä.


* Sorvaus.jpg (123.55 kilotavua, 675x506 - tarkasteltu 90 kertaa.)

* Lohkolla.jpg (139.38 kilotavua, 666x500 - tarkasteltu 87 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #77 : Kes?kuu 05, 2018, 11:26:01 »

Välillä tännekin täytettä.
Sunnuntaina oli ulkoilupäivä Kemorassa. Hauskaa oli taas koko rahalla! Honda toimi koko päivän moitteetta. Ainoa tekninen juttu sattui, kun aiempana päivänä laitettu vesi pyrkikin jäähdytysjärjestelmästä kankaalle. Kyseessä oli kuljettaja/mekaaninkon oma moka, ilmausnippa kannesta oli höllässä..
Laitteisto ei kuitenkaan tästä kärsinyt, niin veden lisäyksen jälkeen jatkoin säälimätöntä pikkupyörän piiskaamista. Chronokin oli ja sille tallentuneet kierrosajat eivät ennätyksiä luvanneet. Syitä tangon takaa kyllä löytynee, mutta muita haasteita aiheutti aikamoinen ruuhka radalla. Ei päässyt ajamaan peräkkäisiä puhtaita kierroksia. Eikä kova vastatuuli paluusuoralla ainakaan auta rajallisilla tehoilla ajavaa. Sektoriaikoja yhdistämällä pääsi viime kesän ennätyksiin.
Muuten ei mitään ihmeitä, tehokone edistyy hissuksiin kulisseissa ja muutama kehityskohde taas löytyi. Takaiskari esimerkiksi on ihan pomppukeppi, ei mitään vaimennusta. Vieteri on kyllä passeli. Toinen on tuo onneton takarengas.
Datasta kaiveltuna Kemorassa pääsi huipuissa 8 km/h:n päähän uuden vastaavan testiolosuhteissa saavutettuun lukemaan. Tätä pidän vähintään hyvänä, kun ottaa huomioon nopeuden saavutetun moottoriradalla ja kaksi kertaa raskaammalla kuskilla  Grin


* NS1.jpg (202.57 kilotavua, 1275x821 - tarkasteltu 46 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #78 : Kes?kuu 05, 2018, 11:26:35 »

Toinen kuva vielä.
On se vaan kivaa puuhaa.


* NS2.jpg (210.46 kilotavua, 1275x848 - tarkasteltu 62 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Breeze

Viestejä: 803



« Vastaus #79 : Kes?kuu 05, 2018, 20:38:57 »

Hienoa, että nuori mies on löytänyt järkevän tavan harrastaa ja tuhlata rahaa.
Kaikenlainen arjesta irtaantumista on olemassa ja prätkäily on menee sinne kärkipäähän.
tallennettu

Tämäkin vielä! ! !
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #80 : Kes?kuu 06, 2018, 12:20:08 »

Tuossa kyllä erkaantuu arjesta ja muista huolista. On myös hyvää jumppaa, etureidet ovat aivan tukossa vielä tänäänkin.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #81 : Hein?kuu 01, 2018, 22:46:16 »

Perjantaina taas Kemorassa. Ja ei mitään teknistä murhetta pyörässä! Ainetta tankkiin ja ajamaan. Chronon mukaan kilometrejä satakunta. Kulutus on aika hyvä noin pienelle, reilu 8 litraa satkulle. Taitaa olla seos aika kohdallaan Suomen kesään, kun tulppa on kaakaonruskea ja ryypyn käyttö ei muuta moottorin käytöstä ajossa suuntaan tai toiseen.
Pystyi maistelemaan pyörän ominaisuuksia ja yksi merkittävä asia on, joka tuolle on tehtävä; jalkatappeja on vaan tiputettava, ei saa luonnollista otetta. Lisäksi helpottaisi jäykän kuljettajan asentoa  Grin
Kuvassa Bilteman crossilevy, jonka olen sovittanut etukiekoksi, toimii hyvin ja väristä huolimatta edelleen suora! Hinta/laatu-suhde kohdillaan.


* IMG_20180701_224035.JPG (224.76 kilotavua, 1105x1277 - tarkasteltu 18 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 551


« Vastaus #82 : Hein?kuu 01, 2018, 22:59:08 »

Lainaus
Kuvassa Bilteman crossilevy, jonka olen sovittanut etukiekoksi, toimii hyvin ja väristä huolimatta edelleen suora! Hinta/laatu-suhde kohdillaan.
Mitä ainetta sulla on jarrupalat?
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 540



« Vastaus #83 : Hein?kuu 01, 2018, 23:05:36 »

Vielä normaalit Brembon tarvikkeet. Voi olla että vaihdan kovempiin.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!