Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Toukokuu 28, 2018, 04:37:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Italialainen moottoripyörä  (Luettu 11943 kertaa)
TunturiTT

Viestejä: 9 403



« Vastaus #75 : Tammikuu 14, 2018, 23:28:25 »

Iltapäivällä mittasin sylinterin aukotusta ja kiertokangen ajoitussimulointia varten. Näyttää siltä, että tuossa kisapytyssäkään ei ole mitkään äkäiset ajoitukset. Äkkiä laskettuna pakoajoitus on hipaisun alle 180 astetta. Ratakäytössä pitäisi pyrkiä n.190 asteen aukioloon. Huuhteluita katsellessa, nekin taitavat olla aika konservatiiviset. Eli on odotettavissa ihan oikeasti tehon nousua. Jopa yli sen kolmenkympin.
Mäntäähän minulla ei vielä ole, kun en vielä tiedä kummasta kannattaisi sopivaa etsiä, CR:stä vai NS:stä..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 403



« Vastaus #76 : Helmikuu 06, 2018, 16:42:59 »

Tämäkin hitaasti taas edennyt.
Voimamoottorin kanssa kerennyt ohuesti puuhaamaan. Sylinterin helma oli liian suuri, joten sitä ei voinut suoraan pudottaa lohkolle. Lohkojen avarrus on työläämpää, kuin sylinterin sorvaus, joten asettelin pytyn pakkaan. Itse asiassa pienempään pakkaan, jonka sitten isoon pakkaan, kun piti porauksesta tarttua. Ja hyvin onnistui. Jätin helmaan 0,5mm lämpölaajenemisvaraa. Vielä pitää tulpata lohkosta entiset kierteet ja porata sekä kierteyttää uusi pulttikuvio. Kaksi pulttia saa myös kohdistusholkit kavereikseen.
Kun kerran sylinteri on pohjassa, pääsin mittailemaan aukotusta ja kankea. Aukotus paljastuikin selvästi kovemmaksi, kuin olin etukäteen luullut. Pako noin 195 astetta ja huuhtelu 140 asteen luokkaa. Eli sillä puolella on lähinnä aukkojen muodon ja pinta-alan tarkastelu.
Kanki tullee Yamahan RD250 ilmajäähystä ja mäntäkin kaiketi Yamahan leiristä. Molemmat NS ja CR karsiutuivat liian matalina pois. Sylinteriä pitänee vielä ehkä nostaa pari milliä, mutta se on hienosäätöä.


* Sorvaus.jpg (123.55 kilotavua, 675x506 - tarkasteltu 69 kertaa.)

* Lohkolla.jpg (139.38 kilotavua, 666x500 - tarkasteltu 66 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!