Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Huhtikuu 26, 2018, 06:32:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Italialainen moottoripyörä  (Luettu 11580 kertaa)
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #60 : Kes?kuu 27, 2017, 07:57:40 »

Jaahas, ilmainen kuvapalvelu on päättänyt muuttaa sääntöjään, eikä kuvat näy. Katsotaan korjaantuuko, vai pitääkö heittää heipat moiselle palvelulle..  Angry
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
GuzGuz

Viestejä: 1 348



« Vastaus #61 : Kes?kuu 27, 2017, 15:03:55 »

Hauskoja noi "ilmaiset" palvelut.
Itselläni oli ilmaiset kotisivut muutaman vuoden soitinkaupalle, sitten rysäyttivät kerrasta 40e/kk.
Kiitos, se niistä sivuista...
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #62 : Hein?kuu 07, 2017, 16:09:23 »

Ja taas viikko sitten pääsin radalle!
Kyllä olikin mukavaa puuhaa. Pääsin aika pian jyvälle uudesta, nopeammasta kaasukahvasta. Myös voimaa tuntui olevan mukavasti lisää. Bensaa kone kyllä saa, mutta taidan silti laittaa isompaa suutinta.
Rakentelin mittarin viereen telineen kännykälle, jotta sain Race Chronon mukaan. Tällä ohjelmalla saa ajosta dataa irti, nopeuden, ajan, sektoriaikojen yms muodossa. Kännykkä telineeseen ja radalle. Jätin ruudun päälle (virhe sinällään) ja näinkin ratakierrosten kehityksen reaaliajassa. Kavereiden kesken oltiin päädytty siihen lopputulemaan, että alle kahden minuutin on Kemora kierrettävä. Jo ekat puhtaat kierrokset (ei ketään jarruna), alkoivat ajat olla 1:5x. No, koska se näyttö oli päällä, niin oli ryhdyttävä ajamaan kelloa vastaan. 1:54...1:53...1:54..1:50 ja 1:48!! Sitten loppuikin ajoaika sillä setillä. Pienen jäähdyttelykierroksen jälkeen pari pientä nykäisyä vedossa. Pyörä pukeille ja jäähtymään. Guzzilla radalle.
Seuraava Hondan setti ja parin 1:50 kierroksen jälkeen alkoi vedossa tuntua pientä nykyä. Se muuttuikin kohta jonkin sorttiseksi pätkimiseksi. Vähän kuin ei saisi ainetta tai ehkä jopa piikki tulpassa. No, setti loppuun ja parhaat ajat jäivät tuonne yhteen viiteenkymppiin. Lisäksi siirtäessä painoa puolelta toiselle, tuntui jokin outo muljahdus. Kuin takapyörän laakeri olisi lopussa. Nehän oli juuri vaihdettu ja totesin niiden myös varikolla koplatessa olevan tiukat. Taas Guzzia radalle. Oli kuin vanhan kaverin kanssa olisi jutellut..
Vielä yksi setti Hondalla ja se typistyy yhteen vajaaseen kierrokseen, kun pätkiminen yltyy. En saa konetta tehoalueelle edes kikkailemalla. Guzzilla siis taas radalle.
Palattuani ajolta, katson sivusilmällä Hondaa. "Onko tuossa saumassa halkeama?" No ei ole, Kun on POIKKI KOKO RUNKO!!  Shocked Olisipa päässyt jahtaamaan 1:45:n alitusta tosissaan.. Siitä kohtaa, jossa runkoputket yhtyvät yhdeksi vasemmalla kyjellä, on italiansauma poikki. Eikö nämä mitään kestä..  Grin

Ajan vielä yhden setin Carbonilla ja nakkaan Chronon taskuun. Ajo sujuu, ja on luonnollista, en viitsi ja jaksa ajaa viimeistä satsia ehjiä kierroksia kovin suurella riskillä, vaan ajan nipun rentoja kierroksia. Tämä on todella mukavaa ja keli hellii; 20 astetta ja poutaa.
Varikolla katson kelloon tarttuneet kierrokset: 1:36 customilla Kemorassa!! Ja sen kummemmin yrittämättä!! Kun ajaisi isommalla riskillä ja alkupäivästä, voisi 1:2X:n kolkuttelu olla tosi asia.
Tällä viikolla sitten kerkeän nostamaan tankin Hondasta. Siinä se nykimisvika taitaa minulle irvistellä; puolan signaalijohto on lähes irti. Liitin on niin löysä, ettei juuri vaivaudu tarttumaan. Asennan vielä isomman suuttimen ennen seuraavaa ulkoilutusta. Ja juu, hitsaan rungon takaisin ehyeksi..

Alla pari kuvaa; jo hieman lämmennyt Hondan takakiekko, Jackalin fantastinen RoadAttack 2, kun paineet ja olosuhteet osuvat kohdilleen ja mittariteline.


* 21.jpg (202.17 kilotavua, 900x1600 - tarkasteltu 144 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #63 : Hein?kuu 07, 2017, 16:12:54 »

Ja pöh tämän kuvan liittämisen kanssa.. Joku palvelu löydettävä.


* 20.jpg (210.63 kilotavua, 778x584 - tarkasteltu 141 kertaa.)

* 22.jpg (80.57 kilotavua, 720x1280 - tarkasteltu 143 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #64 : Elokuu 04, 2017, 21:15:03 »

Eilen vihdoin päästiin kaverin kanssa selvittämään piikkien mestaruus! Tavoite oli jo viime kesänä päästä paikalliselle kartingradalle ajamaan "kilpaa". Aamun ukkosmyrsky ei luvannut ajokeliä, mutta vähän ennen yhtätoista pilvet katosivat ja radan auetessa puolilta päivin, asfaltti oli kutsuvat kuiva. Viime hetken säätöinä pudotin jalkatappeja 20mm. Tämän oli tarkoitus tehdä pyörän päällä työskentelystä helpompaa äärikiharalla radalla.
Ja voi pojat, että oli hauskaa! Kaverilla on putkea lukuunottamatta käytännössä vakio Suzuki Rg Gamma samalta aikakaudelta, kuin omani aihio. Ajoimme pari settiä ja vihdoin kaiken ollessa linjassa ohitin Suzukin ennen shikaania. Muutama kierros päälle ja selkeällä etumatkalla varikolle. Voitto! Voiton makeutta lisää se, että kaveri on menestynyt kilpakuljettaja.. No, kalusto taisi antaa vähän tasoitusta, sillä Gamman takarenkaasta ei löydy edes paistoleimaa. Se (ja kuvio) ajoittaa takaympyrän edelliselle vuosituhannelle. Luottoa kumin ei kuulemma löytynyt.
Ajoimme sitten hauskanpidon merkeissä muutamia nippuja kierroksia. Loppujen lopuksi oma pyörän toimi koko päivän virheittä! Ensimmäinen ratapäivä, jossa kävi näin. Suzukiin iski myöhemmin käymättömyys ja sen leikki jäi kesken. Sain sitten ajella keakenäni ja mekaanikkomme kuvasi järkkärillä ajamista. Laittelen otoksia nähtäville, kunhan saan niitä.
Huomioita pyörästä. Taas kun on ajettu, on löytynyt parannettavaa. Näin syheröisellä radalla takarenkaan ominaisuudet loppuvat. Noin minimaalinen kumi muljahtelee alla ja ihan joka paikkaan ei voi ajaa kaasu pohjassa. Tämä korjaantunee syksyn ja talven aikana, kun sovitan 17" vanteen taakse ja pääsen käyttämään oikeita renkaita. Niille on jo sponsori. Myös jalkatapit ovat huonot. Olen sorvannut ne sentin liian pitkiksi ja pään muoto on huono. Tapin profiili tarttuu väärällä tavalla saappaaseen. Voi myös olla, että muokkaan tankoja korkeammaksi. Paino on ainakin kartingradalla niin paljon käsillä, että kaasukäsi menettää pidemmässä sessiossa tuntonsa.
Myös lyhyille radoille on hommattava reilusti lyhemmät välitykset. Nyt käytännössä ajoin koko radan kakkosella ja kolmosella. Tiukimmista avauksista oli luistatettava kytkintä (kakkosella) että pääsi tehoalueelle.
Sen verran oli lystiä, että otamme tämän vielä uusiksi.
Ohessa kuva todisteeksi, kurpitsapäinen kaveri on lyöty kilpakuski ja orava on mekaanikko/valokuvaaja.


* 2017-08-04 20.51.01.jpg (271.48 kilotavua, 633x476 - tarkasteltu 185 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #65 : Syyskuu 05, 2017, 22:34:08 »

Olen nyt aloitellut 17 tuuman takavanteen sovitusta. Vanteeksi tulee Hondan etuvanne isommasta pyörästä. Pitää sorvailla siihen sovitukset sekä jarrulevylle, että takarattaalle. Samalla saan laakerit tuotua ulommas.
Hyllyssä olisi ollut käyttövalmis NSR 125:n takavanne. Päädyin kuitenkin tuohon etuvanteeseen keveyden takia. Ja tietenkin ylimääräisen haasteen takia, eihän ole mitään järkeä mennä helpoimman kautta  Cheesy
Itse asiassa eräänä iltana jo sorvasin aihioita, kunhan muu perhe oli mennyt nukkumaan. Rakenteluaika on otettava sieltä mistä sitä saa. Myös muut havaitut muutokset ovat työn alla. Keväällä pitää olla valmis pyörä lähdössä radalle..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2017, 00:03:19 kirjoittanut TunturiTT » tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #66 : Marraskuu 13, 2017, 23:34:37 »

Tälläkin saralla on tapahtunut uutta. Täytyy kirjailla sopivalla ajalla. Kuvapalvelin on vieläkin hakusassa..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #67 : Tammikuu 06, 2018, 18:55:15 »

Kävin tänään Jyväskylän rompepäivillä. Tarkoituksena oli etsiä ratapyörään takajarrusylinteri. Ihan vain joku, joka hoitaisi asiansa. Tarkoitus jarrulla on olla mahdollisimman kevyt, mutta tarvittaessa ehkä käytettävissä oleva. Taakse tehtävän vannekonversion mukana ajattelin ujuttaa sinne myös levyn. Kiekko on jo katsottuna, se löytyi omista varastoista, kiinalaista crossialkuperää.
Kävipä niin hyvin, että sylinteri löytyi, jossa letku ja toisessa päässä satula paloineen! Pelkän sylinterin hinnalla.
Ei pitäisi tulla hylkimisreaktiota, kun näyttäisi olevan kiinalaista alkuperää sekin. Hapettumien puute antaa luulla, että osat eivät ole juuri tietä nähneet tai ainakaan suolaa.
Löytyi myös jotain muuta, mutta siitä joskus toiste..



* IMG_20180106_175436.JPG (251.08 kilotavua, 1659x1236 - tarkasteltu 94 kertaa.)
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 264


« Vastaus #68 : Tammikuu 06, 2018, 20:26:07 »

Hyvinhän tuo kuva näkyy ja suurenee.
Mistä laitteesta lienee peräisin?
Ilmeisen siro vaikkakin valun ulkonäkö kertoo lähtömaasta. Vaan tuleepa sieltä siistiäkin tavaraa. 2005 jälkeen melko monissa Guzzeissa on kiinalaisia osia. Jopa kriittisissä paikoissa.
Mutta me emme sille mitään voi. Sieltä hankitaan mistä halvemmalla saa.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #69 : Tammikuu 06, 2018, 20:45:27 »

En tiedä mistä on, todennäköisesti joku kiinalainen enduromopo. Liikkuu tosi sievästi ja laadultaan vähintään riittävä.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #70 : Tammikuu 10, 2018, 20:45:43 »

Vahingossa löytyi sopuhintaan Torin kautta ylimääräinen alakerta ratapyörään. Yleensä ovat suht kovasti hinnoiteltuja, tai harvassa. Nyt olisikin ajatus tehdä toinen moottori. Jos vaikka vähän tehokkaamman rakentaisi..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 264


« Vastaus #71 : Tammikuu 10, 2018, 21:06:40 »

No tietenkin tehokkaampi.
Turhaan sitä paukkuja hukkaa johonkin joka ei ole parempi.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #72 : Tammikuu 10, 2018, 22:12:36 »

Homman nimi on tietenkin se, että sitä ainutta konetta ei uskalla ihan surutta virittää. Sitä on toki jo piristetty, mutta tästä toisesta on tulossa aidosti tehomylly. Osia on jo hankittu.
Tarkoitus on tehdä plug and play-paketti, jonka voi (periaatteessa) heittää toisen koneen tilalle vaikka kesken ratapäivän.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
TunturiTT

Viestejä: 9 266



« Vastaus #73 : Tammikuu 12, 2018, 23:50:08 »

No niin. Löytyi siis viikko sitten rompepäiviltä Honda CR125:n sylinteri. Tai löytyi jo aiemmin, mutta tilasin sille kuljetuksen Jyväskylään. Tehtyäni taustatutkimusta, päädyin siihen tulokseen että ko pytty olisi ehkä mahdollista sovittaa NS:n lohkoon. Poraus ja iskukin ovat lähes samat.
Torista löytyi siis toinen alakerta ja sekin saapui tällä viikolla. Otin saman tien lohkot reippaasti käsittelyyn, pinnapultit pois ja mittailemaan. Jopa pulttijako on todella lähellä. Tehtävää on siis sylinterin helman sorvaus, aiempien pultinreikien tulppaaminen ja uusien kierteiden teko, lohkon aukotuksen muotoilu, kiertokangen mitoitus, männän sovitus jne. Pikku homma siis  Wink Mutta Cr:n moottorista on luvattu vakiona 31hp, jota suht reipas aukotus kyllä tukee. Läpiksi tuohon käy tuoteemman NSR:n läppärunko, joten valinnanvaraa silläkin puolella on. Kanavat eivät tule jäämään vakioiksi, tarkoitus on kaivaa tehoa. Putki ja kaasari tietenkin tulee vielä hoitaa. Mutta aika lupaavalta näyttää.


* IMG_20180112_203443_633.jpg (63.31 kilotavua, 780x780 - tarkasteltu 98 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2018, 10:07:22 kirjoittanut TunturiTT » tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 264


« Vastaus #74 : Tammikuu 13, 2018, 02:39:05 »

Nonniin, siitä se sitten lähtee. Riemu.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!