Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Elokuu 15, 2018, 08:52:50 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 54 55 [56]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 223634 kertaa)
Camn

Viestejä: 2 332



« Vastaus #825 : Maaliskuu 19, 2018, 22:16:43 »

Lainaus
Tuletko Camn paikalle kun alkaa tapahtua
Periaatteessa kaikki uusi aina kiinnostaa...  Tongue
tallennettu

V11 - it defines you.
TunturiTT

Viestejä: 9 610



« Vastaus #826 : Maaliskuu 19, 2018, 22:24:46 »

Eikös tuossakin saa sen virheellisen kartan korvattua sillä alkuperäisellä? Eli jos jotain menee pieleen, niin palauttaa vanhan.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 621


« Vastaus #827 : Maaliskuu 19, 2018, 23:08:23 »

Eikös tuossakin saa sen virheellisen kartan korvattua sillä alkuperäisellä? Eli jos jotain menee pieleen, niin palauttaa vanhan.
Kysymyksesi on sekä oikein että väärin.
Ensinnäkään ei ole kysymys "kartasta" vaan laajasta tiedostokokonaisuudesta joka joudutaan kopioimaan ja lataamaan kokonaisuutena. Kopiointi ei poista tiedostoa ECUsta eli virhettä ei siihen suuntaan voi syntyä.

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin kirjoitus-toiminto oli ollut epävakaa eli se saattoi sekottaa koko pakan (tai pukkaa yhden bitin väärään paikkaan) kun moottorinohjaustiedostoa kirjoitetaan ECUun.

Edeltävänä toimintana siis luku-toiminnolla (Reader) luetaan ECUn tiedosto tietokoneen muistiin ja siitä otetaan varmuuskopio. Tässä vaiheessa ei tapahtunut, tiettävästi, virhettä mutta kirjoitus-toiminnolla (Writer) saattoi tapahtua virhe joka tekee häiriön ECUn toimintaan. Vaikka kirjoitettaisiin sama, alkuperäinen, muuttamaton ja korruptoitumaton, tiedosto takaisin ECUun.

Nämä 7SM-Readerin ja Writerin toiminnot ovat varsin monimutkaisia verrattuna aiempiin moottorinohjaustiedostoihin. Tiedostoja on kryptattu ja niiden sijainnit ovat poikkeavia edellisiin moottorinohjauksiin nähden. (5AM, 15RC, 15M, jne vanhempiin päin mentäessä yksinkertaistuu) Lisäksi latausnopeus vaihtelee. Pitää siis olla siirtokomennot kohdillaan tai muuten tulee jumi.

Mutta ylläoleva on jo historiaa. Homma kaiketi toimii nyt.
Rupee sormia syyhyttämään. Yhdelle miniläppärille olen siirrellyt uusimpia apuohjelmia. Ikkala jo yhden tiedoston tilasikin. Tulee sen saamaan kunhan pääsen asialle eli saan pyörän nippuun. Mitä lie sillä tekee.....

tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 621


« Vastaus #828 : Huhtikuu 15, 2018, 14:49:17 »

7SM XDF-tiedostot uusiutuneet:
1400 EURO3 V0.14
1400 EURO4 V0.14
1400 MGX21 V0.14
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 621


« Vastaus #829 : Huhtikuu 22, 2018, 18:32:58 »

Nyt on aika lähellä että kopioin 1400-mallisen pyörän digitaalisen hallintajärjestelmän tiedostot tietokoneelle. Todennäköisesti tulevalla viikolla.
Pyörä on Euro3. Se tarkoittaa sitä että tiedosto on erilainen kuin esimerkiksi Euro4-versiossa. Tiedostoa on jo kyselty katseltavaksi. Voisivatko muutkin ottaa kopion pyöränsä tiedostoista että pääsisi vertaamaan. Itseä kiinnostaa tuo Euro3-osasto muiden mallien osalta. Millaiset tiedostot lienevät Eldoradossa tai SE:ssä? Ikään kuin verrata ensimmäistä ja viimeistä Euro3-tasoa toisiinsa.

Vielä tarvitsee siirtää miniläppärille muutama tiedosto että pääsee kurkistelemaan "salaisuuksia".
tallennettu
MotoJussi

Viestejä: 955


« Vastaus #830 : Hein?kuu 26, 2018, 22:23:28 »

Ai miten ihanaa!

Oma Jackal oli kesällä 2017 viikon liikenteessä, jonka jälkeen irrotin TPS:n ja pistin diagnosoitavaksi. Nyt sitten kävin katsomassa miten häkkyrä toimii:

bensaa, sähköä, ... ja se TPS paikalleen. Ihan vaan siihen asentoon kuin sattui menemään.

Jejee, käy ja kuk.... paukkuu. Milläs se kalibrointi tehtiinkään ... yleismittarilla! Puhkotaan johtoihin reiät ja säädetään kohdalleen.

Ei mut hei, eikös ollut joku softa ... "guzzi diag" jotain jotain joka näytti tps:n jännitteen? ettei tarvi leikellä johtoja?

Olipa hyvinkin! Ja mullahan on tuolla noi johdot ... softa verkosta, johdot kiinni ja .... Oho. Jos TPS näyttää 0.00V kun kaasu on stopparissa, ei se taida olla ihan just oikeassa kohdassa.

Sääd sääd ...

Nyt näyttää parisataa millivolttia ja käy ihan hienosti. Joku päivä varmaan säädän arvot "oikein", mutta eipä sillä taida niin pilkun päälle olla merkitystä kun kaikkia karttojakin on hiplattu.

Käy hienosti, kiskoo kuin voimaa olisi enemmänkin ja kulkee niin makeasti!

Kiva ajaa Guzzilla pitkästä aikaa.

Kirjoituksessa oli pointtikin: Ei tarvi yleismittaria eikä puukkoa. Guzzidiag riittää.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 621


« Vastaus #831 : Hein?kuu 26, 2018, 22:55:32 »

Lainaus
Käy hienosti, kiskoo kuin voimaa olisi enemmänkin ja kulkee niin makeasti!
Ei ole kuin noin 50 mV pielessä. Mutta rikkaalla.

Lainaus
Kirjoituksessa oli pointtikin: Ei tarvi yleismittaria eikä puukkoa. Guzzidiag riittää.
Tsot, tsot. GD:n mittaustarkkuus (tarkemmin ECUn ulos antama signaali) ei ole tarkka vaan menee pykälittäin. Tarkka tulee vain yleismittarilla.
Turha puhkoa johtimia. Liittimen pinneistä, tai mieluimmin semiammattilaisen tekemästä kolmihaaraisesta välijohtimesta, saa helposti signaalin vaikka mittariin jota voi tuijotella mutkien välisillä suorilla.

tallennettu
MotoJussi

Viestejä: 955


« Vastaus #832 : Hein?kuu 28, 2018, 13:11:38 »

Lainaus
Käy hienosti, kiskoo kuin voimaa olisi enemmänkin ja kulkee niin makeasti!
Ei ole kuin noin 50 mV pielessä. Mutta rikkaalla.

Lainaus
Kirjoituksessa oli pointtikin: Ei tarvi yleismittaria eikä puukkoa. Guzzidiag riittää.
Tsot, tsot. GD:n mittaustarkkuus (tarkemmin ECUn ulos antama signaali) ei ole tarkka vaan menee pykälittäin. Tarkka tulee vain yleismittarilla.
Turha puhkoa johtimia. Liittimen pinneistä, tai mieluimmin semiammattilaisen tekemästä kolmihaaraisesta välijohtimesta, saa helposti signaalin vaikka mittariin jota voi tuijotella mutkien välisillä suorilla.

Minulla itse asiassa on tuollainen semiammattilaisen tekemä Y-välijohdin (kiitokset), mutta sen pinnijako näytti erilaiselta kuin mikä TPS:ssä ja siihen tulevassa liittimessä on.

Nyt kun muistelen, muistelen kuitenkin että mainittu johdin olisi ollut juuri tuossa kiinni aiemmin. Taidan yrittää uudelleen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 54 55 [56]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!