Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Marraskuu 20, 2017, 23:43:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 51 52 [53]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 185428 kertaa)
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #780 : Syyskuu 04, 2017, 23:07:56 »

Pitänee odotella jos jollakulla on ohjeita tulevina päivinä. Omani eivät nyt riitä. Muistin myös väärin: vajaa vuosi sitten otin kopiot V11 LM:stä ja samalla laitettiin CO-arvo kohdalleen. Silloinkin piti hieman harjoitella.

Omassa käytössä on ollut GD sekä XP:ssä, Seiskassa ja W10:ssä. Kaikissa on toiminut. Nyt vain kahdessa XP:ssä.

Linuxiin en ole saanut asennettua GD:tä. Jotain taisi mennä väärin....
tallennettu
Camn

Viestejä: 2 220



« Vastaus #781 : Syyskuu 04, 2017, 23:58:11 »

Lainaus
GuzziDiag toimii mutta toi Reader ei
Jos kerran GuzziDiag toimii, se mielestäni todistaa että pc ohjelma, pc asetukset (com port), ja kaapeli kilkkeineen toimii. Kun kerran ecu osaa jutella GuzziDiagin kanssa => ei pitäisi olla mitään estettä sille, että se osaa jutella myös Readerin kanssa. Onhan ecu:ssa oleva softa Guzzin alkuperäistä tai muuten sellaista, että lukutoimenpiteen pitäisi onnistua, onko luettu/kirjoitettu aikaisemmin menestyksellä? Mitään vikailmoitusta ei siis tule (time out tms.) ?  Ja olihan Reader oikea versio (IAW5xReader V0.28, 5AM eculle ("5x", ei "15x")?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2017, 16:19:25 kirjoittanut Camn » tallennettu

V11 - it defines you.
Pulmu

Viestejä: 97



« Vastaus #782 : Syyskuu 05, 2017, 00:21:03 »

Ja olihan Reader oikea versio (IAW5xReader V0.28, 5AM edulle ("5x", ei "15x")?

Hetkinen..mullahan oli koneessa toi 15x-versio. Latasin 5x-version ja jo toimii. Kiitän nöyrimmästi avusta Smiley
tallennettu

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #783 : Syyskuu 05, 2017, 11:53:53 »

Se on tuo Camn oivaltava. Itse en olisi osannut epäillä että väärällä työkalulla.....
tallennettu
Pulmu

Viestejä: 97



« Vastaus #784 : Syyskuu 05, 2017, 14:06:30 »

Se on tuo Camn oivaltava. Itse en olisi osannut epäillä että väärällä työkalulla.....
Kuten en myöskään, mukamas niin tarkkaan tsekkasin että oikea versio on. No, ei tästä voi vaimoakaan syyttää, omaan piikkiin jälleen kerran.. Grin
tallennettu

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #785 : Syyskuu 13, 2017, 16:42:52 »

Nyt myös XDF tiedosto MIUG3 V7 III malliin saatavilla. V7 III V1.02
Samat sanat mutta myös V9 on nyt säätäjien ulottuvilla. XDF on nimeltään: V9 V1.08

Kaikki tarpeellinen tiedostotarve: http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

Vain 7SM-ECUun ei ole saatavilla XDF-tiedostoa. Muutoin sitä voi katsella, tehdä perusasetuksia ja testata perus-GD:llä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2017, 14:43:28 kirjoittanut motomatti » tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 8 587



« Vastaus #786 : Syyskuu 13, 2017, 20:27:59 »

Onko tuo vielä perinteisellä kaasuläpällä vai sähköisellä?
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #787 : Syyskuu 13, 2017, 20:57:46 »

Siltä pohjalta päätellen että kyseessä on MIUG3 moottorinohjaus tarkoittanee että on yhteneväinen V7 II:sen kanssa. Läppärunko sisältää itsessään kaiken elektroniikan ja toiminnot. Käytännössä siihen menee vain muutaman anturin kaapeli, maajohto ja +12 volttia.

Enemmän kiinnostaa moottorin yksityiskohdat: onko moottori, tilavuutta lukuun ottamatta, nyt sama kuin V9?

Kertaan vielä sen asian että nykyisellä V7:lla ei ole juurikaan teknistä yhteneväisyyttä alkuperäisen V7:n kanssa. Markkinamiehien jorinoita. Moottorin rakenne ei ole sama. Mihin on unohdettu herra Tonti joka suunnitteli tämän pikkulohkomallin runkoineen? Mainossivuilla kerrotaan herra Carcanon suunnitelleen alkuperäisenV7:n. Pitää paikkansa mutta ei tätä eikä tämän esimalleja. Yhteistä näissä on vain sylinterien 90 asteen V-kulma.
Esimerkiksi 1100, 1200 ja 1400 moottorit ovat alkuperäisen V7:n jälkeläisiä osiltaan ja rakenteeltaan.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 8 587



« Vastaus #788 : Syyskuu 13, 2017, 21:38:30 »

V9:ä mainostettiin ainakin täysin uutena moottorina. Mutta Guzzin tuntien..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Camn

Viestejä: 2 220



« Vastaus #789 : Syyskuu 13, 2017, 22:34:13 »

MIUG3: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5818.0
Sähkökuvasta arvailtua:

Tulotieto ecuun, anturi ecun ulkopuolella:
-   moottorin pyörintä
-   sylinterin lämpötila
-   jalkakytkin vapaa-anturi
-   kytkinvipu + kaatoanturi (yhteinen tulo) *)
-   oikea ja vasen happianturi
*) voisiko olla niin että kaatoanturi pysäyttää moottorin ainoastaan jos vaihde on päällä?

Tulotieto suoraan ecuun, anturi integroitu ecuun:
-   MAP -anturi (“intake manifold pressure”)
-   ilmanpaineanturia ei näy...

Tulotieto mittaristoon, sen ulkopuolelta:
-   polttoaineen määräanturi
-   öljynpaineanturi
-   ilman lämpötila-anturi

Ecu ohjaa suoraan:
-   valorele (=> sähkö tangon valokytkimelle)
-   starttirele (eipä näy muuten missään starttinappia ecun tulona, pakkohan sen on siellä olla jossain)
-   sytytyspuolat, ruiskutussuuttimet, ”injection load relay”, happianturit, polttoainepumppu


Muistelen että P.Roper olisi kirjoitellut että mahtaako MIUG3 olla jonkinlainen "hybridi" ride by wire / suora vaijeriohjaus kaasuläpälle kahvalta? Kuvassa näyttäisi että "läppää kääntävään mutikkaan" on kaksi vaijeriyhdettä (kaasukahvalta).

Lainaus
onko moottori, tilavuutta lukuun ottamatta, nyt sama kuin V9?
Huh?
"The previous V7 engine used a Heron head design that used a dished piston as the combustion chamber. The Euro 4-compliant V9 engine introduced a more modern hemi-head design which we expect to make its way to the V7 III"

http://www.motoguzzi.com/en_EN/motorbikes/naked/V7-III/V7-III-Special/
"
Born in 1967 by Giulio Cesare Carcano. In the small block version, it has now arrived at its third evolution. Crankcase stiffened in the key points. New oil sump and crankshaft. The lubrication system in the crankcase designed to dissipate the heat and to reduce power absorption. A ventilation system that reduces power loss due to the internal pumping of the crankcase chambers and a reduced capacity oil pump. The oil pump intake duct is new, as is the related by-pass valve. Piston cooling oil jets have been introduced that have a flow control and management valve. In the upper part of the engine, the aluminium heads, pistons and cylinders are completely new, 2 valves per cylinder, now arranged in an inclined position . The exhaust system; double pipe manifolds improve thermal insulation. 170 mm dry single disc clutch increases sturdiness and reliability, also decreasing the load on the lever at the handlebar.
"
tallennettu

V11 - it defines you.
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #790 : Syyskuu 14, 2017, 11:45:20 »

Lainaus
Born in 1967 by Giulio Cesare Carcano. In the small block version, it has now arrived at its third evolution.
Tämä osuus on sitä satua. Tai ainakin minut on saatu uskoteltua että pikkulohko on Tontin suunnittelua jota seuraavat nämä V7 ja V9 versiot.
Kai sitä pitää sitten vain uskoa mitä ylhäältä annetaan tietää.....
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 8 587



« Vastaus #791 : Syyskuu 14, 2017, 12:15:14 »

Johan kun ne laitetaan vierekkäin, niin näkee 70-luvulla tehdyn pikkulohkon rungon olevan Tontin pikkuveli. Markkinontiteksti on jotain muuta..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Makestain

Viestejä: 117



« Vastaus #792 : Lokakuu 01, 2017, 20:36:28 »

Mitenkäs tuo Guzzidiagin tyhjäkäyntimoottorin toimintotestaus kuuluu toimia? Kokeilin sitä tänään ja kun klikkasin "start" kuvaketta kuvake muuttui harmaaksi ja tyhjäkäynti nousi ehkä aavistuksen hetkeksi. Mitään "ok" tai muita kuittauksia ei tullut kuten vaikka "itsemukautuvissa arvoissa" tai "kaasuläpän alkuarvon asetuksessa".
Niin miksi moista kokeilin. Eilen Heinolta kotiin ajellessa syttyi "service" valo. Guzzidiagilla luin vikakoodit ja löydös oli "P0505 : liian matala". Mitäkö tuo tarkoittaa, viittaa tyhjäkäyntimoottoriin? Pyörä toimi hyvin huolimatta tuosta, voihan se tietty enteillä ongelmaa jonka kuskikin voi myöhemmässä vaiheessa havaita.
tallennettu

Kasi vee ei vee kasi
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #793 : Lokakuu 01, 2017, 21:40:35 »

Toimintotestaus tekee vain sen että laittaa halutun laitteen hetkeksi toimimaan. Moottorin ei tarvitse käydä. Jos toimii niin asia on ok. (Jos testaa ruiskutussuuttimia niin ei pidä sen jälkeen testata sytytystulppia.)

Nyt en pysty tarttumaan tuohon vikaoodiin P0505. Lienee kuitenkin ilmamäärään liittyvä ilmoitus kuten arvelit. Ainakin siten jos ilmoitus on sama kuin autopuolella. Guzzissa koodit ovat hieman poikkeavat ettei olisi niin helppoa aina.

Carc-malleissa saa asian selville ajotietokoneeltakin mutta koodi on erilainen. Mahdollisesti aiheeseen liittyvä esimerkki:
Stepper Error AC ECU 60
Stepper Error DC V DC ECU 61
Stepper Error DC Gnd ECU 62

Lisää aiheesta pyörämallin korjaamokäsikirjassa.

Nollaa vikamuisti ja aja lisää niin selviää oliko hetkellinen poikkeama vai uusiiko hetikohta.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 8 581


« Vastaus #794 : Marraskuu 13, 2017, 21:46:51 »

Vilkaisin "punaiselle sivulle" ja siellä oli tieto että 7SM:n muokkausjärjestelmä on "In progress".
Tämä on varmaankin 7SM-mallien omistajille mielenkiintoinen tieto.

Tähän asti kun GuzziDiagilla on 7SM:n muutamia perusasetuksia pystynyt muokkaamaan sekä tietenkin tekemään vianetsintää ja lukemaan sekä nollaamaan vikalogit.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 51 52 [53]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!