Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Toukokuu 28, 2018, 04:37:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 66 67 [68] 69 70 71
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 225892 kertaa)
LeCa

Viestejä: 619


« Vastaus #1005 : Helmikuu 09, 2018, 18:40:31 »

Guzzi aika isosti esillä. Jopa keulii.

https://m.youtube.com/watch?v=V3uc70R7vz4
tallennettu
Jouko S

Viestejä: 435



« Vastaus #1006 : Helmikuu 09, 2018, 21:50:05 »


Hienon filmin löysit!!

Tässä on esitelty oikeita perinteisiä italialaisia moottoripyöriä, eikä mitään sieluttomia massa-valmisteita! Upeista taustoista päätellen filmi on kuvattu Como-järven maisemissa serpentiini mutkia myöten. Syttyy näköjään taas pieni kipinä kääntää etupyörä kesällä siihen suuntaan..

Italialaisten moottoripyörien asiantuntija ja kirjailija Mario Colombokin on muutamassa pätkässä hienosti esillä asiantuntijana(taitaa olla Guzzin museossa tehty haastattelu) ja tuntuu antavan aika ponteviakin lausuntoja tehtaan suuntaan..Ehkä tuo Gilera Saturnon(olikohan vm. -49) jousituksen esittely on hieman "muualta" haettu, kun Guzzilla takajousituksen paluusäätö oli jo käytössä 30-luvulla ja "risu-keulan" sijasta up-side keulakin tuli jo noihin 1949 aikoihin tavallisiin myyntipyöriin. Varsinainen takajousitus piilotettiin silloin 30-luvulla moottorin alle vaakatasoon ja siellä se oli Falconen-49 myötä(Sport ja Turismo) jonnekkin vuoteen 1963, minne asti yksisylinteristä Guzzin yhtä kulta-aikojen
menestyspyörää Falconea yhtäjaksoisesti tehtiin. Nuovo Falcone(ei ollut filmissä) on sitten ilmestyessään 60-luvun loppupuolella eri pyörä ja kuulemma pettymys guzzisteille siihen aikaan. Miksikö? No, hittolainen, V7 oli jo tullut!

Kokonaisuudessaan hieno pläjäys ja jos kenellä on äänen toisto kohdillaan niin yksisylinteristen kohdalla ainakin nupit kaakkoon!

Jouko
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 403



« Vastaus #1007 : Helmikuu 10, 2018, 00:13:59 »

Sopivasti leikattu, niin ei näy miten paljon kuski Daytonaa ylös houkuttelee  Tongue
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Aapo

Viestejä: 440


« Vastaus #1008 : Helmikuu 10, 2018, 12:30:08 »

Sopivasti leikattu, niin ei näy miten paljon kuski Daytonaa ylös houkuttelee  Tongue

Eiköhän siinä kytkintä apuna käytetty. Kyllä LM IV:kin kykimellä keulii.
tallennettu
LeCa

Viestejä: 619


« Vastaus #1009 : Helmikuu 10, 2018, 12:37:24 »

Hieno filmi. Henkii perinnettä ja mennyttä aikaa. Toisaalta tuo, että italialaiset kuskit puhui italialaisista pyöristä italialaisissa maisemissa, pysäyttää kellon ja kalenterin. Ja sytyttää Joukon tapaan mullakin kutinan palata mahd. pian tuohon maisemaan.

Ja musiikkivalinta kunnioitti laitteiden sekä niiden kotikontujen henkeä.

P.S. Daytona melkein tylsintä koko filmissä. No vain melkein.   Grin
tallennettu
Camn

Viestejä: 2 293



« Vastaus #1010 : Helmikuu 10, 2018, 14:41:16 »

Tosi komeeta.

Olisipa hienoa, jos n.viidentoista vuoden päästä voisi vetää LeCa:n kanssa tuollaiset kuteet niskaan ja körötellä ylväästi Kivijärven ympäri ja pyöräyttää Lpr satamassa. Sopisi olla harmaantuneita hiuksia jokunen (ja terveyttä muutenkin) vielä tallella... Mahtaisi katittomien Guzzien jyly (ja venttiilikoneiston raksutus, kytkimen ääntelystä puhumattakaan) ihmetyttää siinä sähkömoottoripyörien seassa...

TV pätkän tekstiä: "They’ve got the capacity to make a near perfect motorcycle and then, turn it into a commercial disaster."  Cheesy
tallennettu

V11 - it defines you.
LeCa

Viestejä: 619


« Vastaus #1011 : Helmikuu 10, 2018, 19:51:43 »

Toi me Mika tehdään. Jos kotisisar auttaa pyörän selkään.
Lappeenrannan satamassa kähistään kuin ukko Corleone Kummisedässä ja katotaan samalla yrmeällä ilmeellä uusia moottoripyöriä. Patterikäyttöisiä.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 403



« Vastaus #1012 : Helmikuu 10, 2018, 21:00:20 »

Muistakaa lähteä kytkinräpsyillä liikkeelle, niin saa vastaavaa keulitteluvideota.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Jouko S

Viestejä: 435



« Vastaus #1013 : Helmikuu 10, 2018, 22:05:11 »

Jos soppii mukkaan viel, niin laittakaa yv:tä hyvissä ajoin ennen lähtöä. Ajattelin koukata Falconella Nordkappin kautta ja 3000km:n huoltovälikin viep aikasa. No joo..Olipa hyvä, että tuli puhheeksi, tuluppa pittääki vaihtaa...
tallennettu
LeCa

Viestejä: 619


« Vastaus #1014 : Helmikuu 10, 2018, 22:25:27 »

Kylä lähtee ... ja tulee komee letka. Pysäkeillä keulitaan (ne ketkä pystyy).

https://m.youtube.com/watch?v=19qOlNqbjXs
tallennettu
Kimmo Saarelainen
Administrator
***
Viestejä: 1 346



« Vastaus #1015 : Helmikuu 11, 2018, 08:42:09 »

Voi hyvä tavaton,
Vieläkin jaksaa naurattaa!
Toisaalta jo itkettääkin...   Grin
tallennettu

Rider for California 1400
motomatti

Viestejä: 9 405


« Vastaus #1016 : Helmikuu 11, 2018, 12:09:23 »

Itse vielä kahvivälin kykenee pysähtymättä mutta taitaa välit lyhentyä hiljalleen.
Kaveriporukassa ajo onkin jo pysähtelyrikkaampaa. Vedenheittotaukojen lisäksi on tupakkitauot osalla porukkaa ja toki syömässäkin pitää käydä. Yhtäjaksoinen 50 km alkaa olemaan harvassa.
tallennettu
Junkers

Viestejä: 262


« Vastaus #1017 : Helmikuu 13, 2018, 01:29:46 »


Kummelin videopätkä muistuttaa huumorilla samasta asiasta kuin Fredin hieno kappale "Kolmatta linjaa takaisin".  Kaikkea ei voi rahalla tai pyörän suurella kuutiotilavuudellakaan saada. Toisaalta on hyvä jos tällainen 60 ikävuoden rajapyykin ohittanut äijä pystyy joskus nauramaan iän mukanaan tuomille muutoksille.
tallennettu
LeCa

Viestejä: 619


« Vastaus #1018 : Helmikuu 14, 2018, 13:48:51 »

Tehokasta kierrätystä. Paloi lopulta kuin paskan liekki.

 https://www.youtube.com/watch?v=01k_NmKEngM

Bonarina sitten jotain fiksumpaa. Sauhupiipun/änkkärin teko. Käy suht kätevästi. Kuin elokuvassa. Youtube elokuvassa. Suojalasit on hifistelyä. Ei tarvi.

https://www.youtube.com/watch?v=giLUVEIJoK4
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 405


« Vastaus #1019 : Helmikuu 14, 2018, 14:12:21 »

Taisi lämpösäteily kuumentaa etulokarin tai jotain muuta palavaa. Muutoin hohtavista pakokäyristä ei liene haittaa.

Edelleenkin monissa moottoripyörissä on kaksivaippaiset pakoputket joten hehku ei näy silmälle mutta suurimmassa osassa on vain yksinkertaiset putket. Ei tarvitse kauaa kaasutella kun Guzzinkin pakokäyrät loistavat oranssina. Päivännäöllä ei sitä erota mutta kun ajaa pimeään talliin niin hyvin hehkuu. Eikä tarvitse edes isommin kierrätellä.

15M ja 15RC moottorinohjauksien säädössä eräässä toimenpiteessä pitää moottorin olla lämmin säädön aikana. Siksipä pyörää käytetään että lämpöraja saadaan ylittymään. Hommaa ei ole aina tehty koska pyörän omistaja on hermostunut kun pakoputket hehkuvat. Pelolle ei ole kuitenkaan syytä.

Ilmiö on siis monelle outo vaikkakin aivan jokapäiväinen asia silloin kun pyörällä ajetaan. Esimerkiksi ruuhkassa seisoessa.
Pakoputkiin tulee niitä ruskeita ja sinisiä sävyjä juuri siitä syystä että putki on hapettunut käydessään niin kuumana että metalli on alkanut reagoimaan ympäristönsä kanssa.

Ilmiöön liittyvä lämpölaajeneminen on myös ongelma. Jos pakoputkisto ei ole hyvin suunniteltu niin syntyy repeämiä metalliin. Siksi yksi tapa ehkäistä se on laittaa pakoputken osat kiinni joustavasti toisiinsa tai taivutella putket niin että syntyy sisäinen kompensaatio laajenemiselle. Toisin sanoen on jätetty lämpölaajemisvaraa. Siksi jotkin pakoputkistot ovat hyvin mutkikkaita.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 66 67 [68] 69 70 71
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!