Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Elokuu 18, 2017, 13:47:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 12:40:54 
Aloittaja Markus Akseli - Uusin viesti kirjoittanut Markus Akseli
Kiitos funtsimisesta.

Miulla on käytössä nimenomaan T, T3 ja T4 malleihin tarkoitettu 88mm sarja (http://hmb-guzzi.de/Cylinder-Kit-88mm-850-T-T3-T4) eli liikkuvien osien massa on tehty samaksi kuin vakio kokoisilla 83mm osilla, jotta uudelleen tasapainotus ei ole aivan välttämätöntä. Männän pattikin on pienempi kuin lemanssin vastaava. "Pulttaa kiinni" asennuksella, sylintereitä koneistamatta, puristukset olisivat myyjäpajan mukaan laskeneet 8:1:seen uusilla sylintereillä ja männillä. Luulen, että "hyllysylintereissä" on tarkoituksella jätetty säätövaraa, jotta käyttäminen erilaisten mäntien kanssa onnistuu.

Tosiaan mark 1 850 Le Manssissa näyttää olevan parin lähteen mukaan 10.2:1 puristussuhde, mutta kansissa on eroa ainakin venttiilikoossa verrattuna T3:seen. Onkohan palotila abaut samanmuotoinen ts. nakutusherkkyydeltään öbaut samankaltainen? Tuo 10.5:1 kuulostaa kyllä turvalliselta jos nakutusherkkyyden oletetaan olevan sama T3 ja lemans kansilla.

edit. Vastailen itselleni, että onhan se tosiaan sen männän patin verran erilainen ainakin tuo palotila kun sen muotoon vaikuttaa yhtälailla se männänkin muoto. Mutta minkä verran huonompi on tällä T3-88 setupilla kuin Le Mans 88 männillä..? Smiley Siihen pitäisi saada arvottua joku arvio tai käyttäjä kokemuksia vastaavasta koneesta.

 2 
 : tänään kello 12:25:25 
Aloittaja mosa - Uusin viesti kirjoittanut mosa
Myös Vintage oli huutokaupattavana AVK:ssa. Jos kaupantekijä ei tarvi (ehjää) sivupeiliä, niin mulle kelpaa.
mosa

 3 
 : tänään kello 10:25:42 
Aloittaja isobreva - Uusin viesti kirjoittanut isobreva
Sama DSB error 07 näkyy itsellänikin ja oli vielä DSB 05, joka viittaa bensapumpun anturin vikaan
Missähän tuo öljynpaineanturi Breva 1100:ssa sijaitsee?

DASHBOARD ERRORS
In this mode a näkyy table lists eventual mistakes of the immobiliser and its connected sensors.

Oil sensor fault DSB 07

 4 
 : tänään kello 08:17:00 
Aloittaja tuhnu - Uusin viesti kirjoittanut sy
-04 EV:ssä on hydrauliset venttiilinnostimet, niin silloin oikea viskositeetti on juuri tuo 5W-40.

 5 
 : tänään kello 07:41:59 
Aloittaja Samppa - Uusin viesti kirjoittanut Samppa
Eilen sitten töistä poispäin ejellessa napsahti kytkinvaijeri poikki yläpäästä  Undecided  Enpä viitsinyt alkaa kikkailemaan iltapäiväruuhkassa ilman kytkintä yhdellä vaihteella, vaan soitin emännän hakemaan kärryn kera.
Varavaijeri löytyikin jo tallista. Se on vaan hieman pidempi, kun on sovitettu SP:n korkeammalle tangolle. Itse juotetut päät siinäkin näyttää olevan, eiköhän siihen lyhennys onnistu.

Katkeamisen syynä oli ehkä se, että messinkinen päätyklunssi oli jämähtänyt alumiinikahvaan kiinni. Se ei siis kahvaa vedettäessä pyörähtänyt pesässään, vaan taivutti vaijeria. Lähti irtikin vasta vasaran ja tuurnan kera.

 6 
 : tänään kello 06:46:43 
Aloittaja herrapii - Uusin viesti kirjoittanut herrapii
meinasin lähtee reissuu ja laittaa 06 Calin lämpösetalliin seisoon
oon lorauttanu enne syksysin tankkiin seisonta-ainetta ja keväisin pärähtäny ok
nyt kysyisin toimiiko toi Nesteenpienmoottoribensiini hyvin ? Cheesy

 7 
 : tänään kello 00:06:05 
Aloittaja Markus Akseli - Uusin viesti kirjoittanut Pekka
LeMans 1000 puristussuhde on 10:1 eikä sen kanssa pitäisi olla ongelmaa?
Tosin siinä on melkoisen kupupäiset männät kun palotilat ovat suuremmat isompien venttiileiden takia.
Moottorin hengityksen kannalta moiset männät eivät ole parhaat.
Minkälaiset männät moottorissasi on? Ymmärtääkseni puristussuhde alkuperäisillä 83mm männillä (850 cc moottori)
ja sylintereillä on 9,5:1.
Jos palotilojen koko ei muuttunut vaihdettaessa 88mm sylintereihin, pitäisi puristussuhteeksi tulla n. 10.5:1.
Mikä kuulostaa ihan hyvältä.
Toki kannen ja männän etäisyys pitää säätää kohdalleen, mutta.
Mitä ymmärsin väärin?

 8 
 : Elokuu 17, 2017, 21:53:53  
Aloittaja Juffe - Uusin viesti kirjoittanut Juffe
Ostiko joku täältä kipatun calin?

https://www.avk.fi/ajoneuvot/moto-guzzi/california/573037/moto-guzzi-california

Mulle voi tarjota satulaa ja pakoputkia...

 9 
 : Elokuu 17, 2017, 21:30:08  
Aloittaja Markus Akseli - Uusin viesti kirjoittanut Markus Akseli
Löytyisikö täältä kokemusta kuinka suureksi puristussuhteen uskaltaa nostaa T3:n isolohkomoottoriin ilman, että tarvitsee torjua nakutusta tuplatulppa järjestelmällä (tai muilla isommilla muutoksilla)?  Nykyisellään puristussuhde on säädetty 88mm sylintereitä lyhentämällä 9,5:1:een. Ensimmäisen reilun 1500km:n koeajon jälkeen tuntuu siltä, että olisi kiva saada pientä lisä "terävyyttä" koneen luonteeseen, vaikka muutos vakioon on jo tällä hetkellä huomattava ja olen 90%:sti tyytyväinen Smiley  

Koneen tiedot:
* 88mm sylinterit
* T3 vakiokannet rosteriventtiileillä ja jäykemmillä jousilla (imukanavat sovitettu 36mm kaasareille)
* HMB D8.1 nokka
* 36mm lorrtot
* "AGO" alkukäyrät pakoputkessa + supertrapp kopio vaimentimet
* Polttoaineena 98E5


 10 
 : Elokuu 17, 2017, 18:54:27  
Aloittaja JuhaV - Uusin viesti kirjoittanut ALi
Yleensä ostan parempaa laatumerkkiä käytettynä, mutta juuri tuo elektroniikan kehitys kiinnostaa nyt tekemään toisin.
Hapokkaan- (316L), alumiiinin yms pientä askartelua löytyy myös puuhailtavaksi ja olisi näppärää vain puikkoa vaihtamalla.
Esab sopisi myös, ei sen halvin tarvitse olla. Lieneekö sitten vain onnen kauppaa mikä kenellekin toimii ja mikä ei.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!