Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Kes?kuu 29, 2017, 15:31:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 14:14:41 
Aloittaja gringo - Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi
Olen ajanut moisella vuodesta -85. Ensimmäinen satatuhatta tuli täyteen viiteen vuoteen. Myöhemmin kilsoja on eri syistä (ei pyörästä johtuvia) kertynyt verkkaisemmin, mutta kolmatta mittarinkierrosta mennään. Kytkimen kanssa oli alussa ongelmia; kytkinkeskiön hampaat söivät kolot vaihdeaskin päässä olevaan rattaseen ja tästä aiheutui takertelua. Vahvemmat lienee  vaihdettu jo kaikkiin liikenteessä oleviin cali II:iin. Kytkin tuli siis vaihdettua pariinkin kertaan alkuaikoina.

Mitäs muuta. Nokkaketju + kiristäjä n. 160 tkm. Vaihdeaskiin laakerit ja 5 -rattaat ym osaa yli 200 tkm.  Viime talvena ventiilit ja ohjurit + männanrenkaat + venttiilinnostajan kupit. ts ihan normaali luja Cali. Kardaanin nivel yhä alkuperäinen. Satula vaihdettu king & queeniin jo -80 luvulla, mutta originaali tietysti tallessa. Leppoisa lutkuttelija, mutta on saanut kokea kovaakin ajoa muutaman kerran Euroopan halki Etelä-Italiaan saakka. Ihan hyvä ajettava kuten muutkin Guzzit, myös taydessä matkavarustuksessa kaksi päällä. Olin vaihtaa 90- luvulla Cali III:een, mutta luojan kiitos en niin tehnyt. Kukaan muu ei ole pyörää huoltanut/korjannut kuin omistaja; ei uutenakaan, eikä kyllä juuri ajanutkaan. Niin perän sääti ja laakerit vaihtoi varmuuden vuoksi Rautapyörän Eeva kymmenisen vuotta sitten. Siihen en itse koske.

Kaikki tämä pitää tietysti suhteuttaa siihen että en paremmasta tiedä (satunnaisia koeajoja lukuunottamatta)

Musta kaunotar kerää katseita edelleen. Ajatonta muotoilua ja raudasta tehtyä.

 2 
 : tänään kello 14:02:51 
Aloittaja gringo - Uusin viesti kirjoittanut Harri Eronen
Ensimmäisen ostin uutena v -87 . Kesässä ajettiin silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimon kanssa n 20 tkm.  Kolmen kesän jälkeen laitoin "kiertoon". Melkein viattomia olivat kilometrit , ainoastaan toisen etuteleskoopin yläputki vaihdettiin melkein heti ,oli jonkinmoinen valmistusvirhe. Oli niin mukava, että seuraavan , käytetyn ostin Kapen avustuksella Italiasta -98 .  Palveli -13 asti ,ennen kuin pääsi huilivuoroon. Lähipiirissä on puolenkymmentä Cali II ja ei taida yhtään myytävää olla. Reilusti yli 30 v ovat pisimpään omistaneet ja uutena ostaneet. Mielestäni paras ajettava Californioista, 14 en ole kokeillut.

 3 
 : tänään kello 12:50:30 
Aloittaja gringo - Uusin viesti kirjoittanut gringo
Terve
Kyselisin kokemuksia California kakkosesta, äijäpyörien grand old manista. Tuo malli on aina herättänyt mielenkiintoni, vaikka en ole sellaista koskaan livenä nähnyt. Onko siinä jotain perustavaa laatua olevia tyyppivikoja, miten tuon ajettavuuden laita jne.? Olen siirtymässä äärimmäisestä kurjuudesta sietämättömään köyhyyteen ja tuon positiivisen käänteen myötä ovat unelmat saaneet siipeilijän. Eihän sitä koskaan tiedä...

 4 
 : tänään kello 12:48:48 
Aloittaja älpee - Uusin viesti kirjoittanut älpee
Kiitos tiedoista! Mielenkiintoista, jos ois ollut pakko oisin veikannut ettei näillä kulmilla tule heti samanlaista vastaan, mutta näin se maailma taas on pienempi kuin arvaakaan.

 5 
 : tänään kello 12:37:04 
Aloittaja älpee - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Näin minäkin sen muistan ja kullanväriset vanteet. Oli siis koko pyörä.

 6 
 : tänään kello 12:12:48 
Aloittaja älpee - Uusin viesti kirjoittanut Ikkala
Viime kesänä oli täälä Seinäjoella Jokiniemellä Lemanssi tuommosella katesarjalla myynnissä. Kokopunainen, saatto olla vihreetä raitaa tms.

 7 
 : tänään kello 12:08:20 
Aloittaja älpee - Uusin viesti kirjoittanut älpee
Kattos vaan, muistatko missä oli mahd samanlainen silloin myynnissä, tällä foorumilla tms? Oon nimittäin yrittänyt googlata itsellenikin enemmän tietoa tästä, mutta ei ole tullut samanlaista mistään vastaan.
Eli en itsekään tiedä valmistajaa. Työn laatu on kuitenkin senverran hyvää, että mistään tee se itse hommasta ei voi olla kyse. Harmi ettei ole tallessa sähköposteja myyjältä, mutta ei niistäkään muistaakseni käynyt ilmi sen enempää. Ostin pyörän 2000-luvun alkupuolella Italiasta Torinosta tuon alemman kuvan mukaisena.

 8 
 : tänään kello 11:54:37 
Aloittaja TimoEv - Uusin viesti kirjoittanut TimoEv
TM 13/2017 kertoi onnettomuustilastoista.
Erityisen vaarallista näyttää olevan ajaminen henkilöautolla valtatietä sallittua nopeutta ja selvinpäin.
Aikas vaaratonta on sen sijaan ajaminen kunnon kännissä, kuorma-autolla pääkatua ja reippaalla ylinopeudella.

Ja tilastothan eivät ole huu-haata, vaan tositapahtumien perusteella tehty listaus.


 9 
 : tänään kello 10:24:41 
Aloittaja koistve - Uusin viesti kirjoittanut Harri Eronen
 Moro , Jotakin saattaa löytyä laita puutelistaa  vaikka txt  05oo-244574    T:Harri

 10 
 : tänään kello 08:41:09 
Aloittaja koistve - Uusin viesti kirjoittanut koistve
Hei!

Olisiko jollakin jäänyt nurkkiin ko. boksia? Joko suoraan sopiva tai sovitettavissa oleva.

Hyvin lyhyen Guzzi-uran aikana olen jo huomannut, että työkaluja on hyvä olla mukana Smiley

Myös muut Calin osat kiinnostavat. Tavoitteena palautella pyörää alkuperäiseen suuntaan.

.Vesa

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!