Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Kes?kuu 18, 2018, 08:54:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Kes?kuu 17, 2018, 23:25:15  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Kopiointi siis onnistuu aivan samoin kuin aiemmissakin ECUissa. Vain kopiointiajassa on eroa.

Käsittely TunerProlla on aivan samanlaista kuin on ollut aiemminkin.

Vain työtavat ovat hieman erilaiset koska, periaatteessa, käsitellään ikään kuin kahta moottoria kerrallaan. Vasenta ja oikeaa. Vaikuttaa kuitenkin että päällipuolisin katseltuna molemmat puolet ovat varsin identtiset. Työmäärää muokkauksessa on vain tuplaten. Lisäksi pitää pitää huoli että molempien puoliskojen kartat ovat riittävän yhtäpitäviä.

Suurin ja kriittisin toimenpide on muutetun tiedoston siirto ECUun. Se sisältää muutamia eri työvaiheita tietokoneella toimenpiteen aikana ja sen jälkeenkin.
Tällä hetkellä tilanne on se että ohjeistoa ei ole suomennettu vielä kunnolla. Luonnosvaihe vasta menossa. Lisäksi se pitäisi vielä testata. GD:n lisäohjelmiahan ei ole suomennettu aiemmin koska käskyjen määrä on vähäinen ja käskyt ovat on-off-tyyppisiä. Nyt niin ei ole. Suomennusta ryhdytään jossain vaiheessa viimeistelemään.

Tiedoston siirron peruste on sama kuin ennenkin: vanha tiedosto poistetaan ja uusi laitetaan tilalle. Nyt toimenpide kestää noin 30 minuuttia. Lisäksi on asetuten tekoa. Kuten kaasukahvan ja kaasuläpän liikeratojen tallennus. Samalla voisi senkin operaation suomentaa.

 2 
 : Kes?kuu 17, 2018, 22:11:49  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut Camn
Jännittävää tuo miten paljon on enemmän asiaa näkyvillä kuin vanhoissa järjestelmissä. Fuel Correction Left/Right 1TPS/2TPS v RPM: Kaksi syliteriä neljä TPS:ää.  Varmaankin aina kahden saman sylinterin tps arvot on oltava tietty identtiset, kun eikös toinen ole ”vara” tps. Kuunteleekohan järjestelmä kaikkia yhtä aikaa sitten ?  Ja jos yksikin alkaa antaa toisista poikkeavia arvoja, tulee vikailmoitus, luulisi. Ei ole enää näköjään "Fuel" -erokarttaa (”Delta”) sylinterien välillä vaan omat erilliset "Fuel" kartat molemmille sylintereille, kuten myös sytytyksessä. Tuo on sitten mielenkiintoinen tuo ”Torque demand” -osasto ja miten se pelaa yhteen ”Fuel Main” -karttojen kanssa.  Jos ennen annettiin vaan polttoainemäärä suhteessa kaasunasentoon ja kierroslukuun, nyt on sitten mukana myös haluttu momentti.  Muistanko ehkä oikein että jossain päin olisi kirjailtu että Cali1400 moottorissa on potentiaalia kovasti siihen nähden, mitä otetaan ulos, tuota vääntöä.

 3 
 : Kes?kuu 17, 2018, 20:03:30  
Aloittaja Marko - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Kyllä nyt on kelit hellineet. Hain reilu viikko sitten vanhempien luota yhden ylimääräisen soutuveneen ja moottorin. Vene on edesmenneen isoisäni vanha lasikuituinen ja moottori isän ja isoisän aikoinaan ostama viisiheppainen Yamaha. Pakko ihmetellä japanilaista laatua neljän kymmenen vuoden takaa, pariin kymmeneen vuoteen konetta ei ole edes käynnistetty ja hyrähti parilla vedolla käyntiin! Ja vielä moitteetta, mitään säätötoimia ei tarvinnut tehdä. Vesipumpun käytin auki, kun sen kumisiivikko vaihdettiin parikymmentä vuotta sitten, vanhan murennuttua. Ei mitään vikaa, kumi oli notkeaa ja kuin juuri asennettu..
Eilen teimme perheen voimin moottorilla neitsytpurjehduksen. Tunnin verran huristeltiin ja ilman draamaa takaisin. Tänään sitten ajeltiin hieman pidemmälle entisotyökaverin luo kyläilemään. Tunti suuntaansa. Moottori soi edelleen puhtaasti, mutta ilmeisesti vanha paikkaus veneessä ryhtyi vuotamaan ja keskipenkin alta alkoi tulla vähän vettä. Pitää ensi kerralla ottaa kaveri matkaan ja kääntää venho ja paikata uudelleen. Mukavaa puuhaa pitkästä aikaa.

 4 
 : Kes?kuu 17, 2018, 19:53:49  
Aloittaja Junkers - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Olihan akun kaapelit tsekattu koko matkalta?

 5 
 : Kes?kuu 17, 2018, 19:51:10  
Aloittaja JouniN - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Onkos kaasuttimina PHBH:t? Niissä kyllä voi tyhjäkäyntipiirin tukkeutuminen aiheuttaa pauketta ja nykimistä.

 6 
 : Kes?kuu 17, 2018, 19:32:59  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Uusi TunerPro-versio on ladattu säätötietokoneelle. Tarkoittaa sitä että sain suolistettua 7SM-bittivirtaa kauniiksi taulukoiksi. Juttua ja kuvat ovat aiemmin laittamani linkin takana.
Moottorinohjaustiedosto on myös lähetetty sitä pyytäneille.

 7 
 : Kes?kuu 17, 2018, 17:29:25  
Aloittaja Sami - Uusin viesti kirjoittanut Harri Eronen
Kohta puolitoistaviikkoa markkinointitutkimusta takana, 75% saksalaisia vastaiskumoottoreita malli GS, 24 %Muita,Kaukoitä,kaukolänsi pyöriä,3 Guzzia 1 kpl14 ja 2 Breva . Tutkimuskilometrejä alla n 2600 täällä turskansyöjien mailla, oikeaan markkinarakoon Guzzi iskee jos hinta ja varusteet on kohdillaaan

 8 
 : Kes?kuu 17, 2018, 17:24:29  
Aloittaja JouniN - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Kaasereista katsellen kannattanee katsoa ettei kaasuvaijerin kuori ole hypähtänyt pois säätöruuvin lovesta. Noin aluksi. Seuraavaksi sama ryypyn vaijerin osalta. Myös ryypyn "mäntä" voin olla jäänyt jumiin. Silloin on seos sekaisin.

Eipä sitä kaasarin kurkun kumin kuntoa katsomalla selvitä. Sitä pitää taivutella tai jopa kääntää nurinpäin että läpimurtumat löytyisivät.
Pikatestin voi tehdä starttipilotilla: pyörän käydessä suihkutella sitä kurkulle ja kuulostella käyntieroja. Testi ei ole satavarma.


 9 
 : Kes?kuu 17, 2018, 16:05:54  
Aloittaja JouniN - Uusin viesti kirjoittanut JouniN
Aamulla kävi siististi tyhjäkäynnillä, muutama sata kilometriä takana niin pätkii ja paukkuu alle 2000 kierroksilla. Pikaisesti katsoen kumikurkku näyttäisi ehjältä. Voisiko joku roska kaasarissa aiheuttaa moisen ongelman?

 10 
 : Kes?kuu 17, 2018, 14:45:22  
Aloittaja JouniN - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Samaa teki MilleGT, kun kaasuttimen kumikurkku oli murtunut melkein poikki. Tyhjäkäyntiä ei käynyt, mutta kierroksilla kulki normaalisti.
Pika- ja väliaikaiskorjaukseksi auttaa vulkanoituva teippi.
Sopivan tilanteen tullen uudet kumikurkut.
Vaarana on että vuoto saattaa laimentaa seosta ajossa niin että kyseinen sylinterikansi kuumenee liikaa jos vuoto jatkuu ja ajetaan suurilla kuormituksilla kuten moottoritiellä kovaa tai vuoristossa ylämäkeen.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!