Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Lokakuu 20, 2017, 08:03:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 07:30:49 
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut Breeze
Miule tuli ekana mieleen, että jos prätkät, niin kyllähän sitten vanhasta fillarista pitäs saada romutuspalkkio, jos sen vaihtaa uuteen sähköavusteiseen fillariin.
Näin saataisiin suomalaisia enemmän fillarin sarviin auton sijaan ja maailma pelastuisi.

Olen siis sitä mieltä, että ei kannata.
Ne ketkä ajaa paljon, niin ajaa pääsääntöisesti melko tuoreilla prätkillä, joten missä hyöty.

Sitä paitsi, mie voin ruveta ostelemaan kymmenen vuotta vanhoja prätkiä 600€urolla, jos romutuspalkkio on 500€ Grin

 2 
 : Lokakuu 19, 2017, 23:18:45  
Aloittaja antero mäkelä - Uusin viesti kirjoittanut Camn
Lainaus
ilmeisesti saanut kunnian kaikista/kaikesta...
Olisiko niin että mitään muita valmistajia ei ole enää jäljellä.... Kun katsoo kotisivuja, näyttäisi että RAM on ikään kuin moottorikoneistamo, joka on erikoistunut omalla alalleen. Sylinterilohkoja laittelevat yms. Sitten silloin tällöin tekevät sarjan näitä Guzzin yksilevyisiä kytkimiä, joista harvinaisemmat versiot (V11) menevät sitten heti.

 3 
 : Lokakuu 19, 2017, 22:55:58  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Jotenkin haiskahtaa hätiköidyltä idealta. Mitä tuolla saavutettaisiin?

 4 
 : Lokakuu 19, 2017, 22:55:06  
Aloittaja Pulmu - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Eikä ole mitenkään ihmeellistä, että tehtaalla on pihtailtu rasvan kanssa. Sitten vetää kyllä ruosteeseen, vaikkei pesurilla töristäkään.

 5 
 : Lokakuu 19, 2017, 22:14:53  
Aloittaja Pulmu - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Lainaus
Nyt ehkä joutuu myös tunnustamaan että ihan itse laakerit on varmaankin tullut pilattua painepesurilla,
Ei mitenkään harvinaista. Tapahtuu jatkuvasti. Erityisesti pyöränlaakerit ovat usein kasteltu. Myös keulaputkien sisältä olen löytänyt vettä. Sekin on todennäköisesti painepesurin tuotoksia.

Painepesuri on ihan hyvä laite pesuhommissa ja säästää vettä. Mutta ei kovalla paineella eikä läheltä vaan suutin sumuasentoon niin sillä voi esipestä rapaa pois matkan päästä ja samoin pesun jälkeen huuhdella.
Kovalla paineella saa jopa maalin irti. Erityisesti maalatuista alumiinipinnoista.

Muistan kun Kerholle ostettiin painepesuri ja uutuuden viehätyksessä sitä käytettiin ahkeraan. Parin vuoden sisään korjattiin laakerointeja ahkeraan.

Mutta ei vieritetä syytä kokonaan painepesurille. Tehtaalla ei ole juurikaan laitettu vaseliinia mihinkään laakeriin pyörässä. 1400 Californiassa otin menneenä talvena laakeroinnin auki ja laitoin sinne sen ensimmäiset vaseliinit.
Samoin on käynyt monen uuden pyörän osalta. Ilmeisesti oletus on että laakereissa on sen valmistajan laittamat voiteet.

Veljeni 750 Brevassa alkukesästä vaihdettiin ohjauslaakerit. Eivät olleet juurikaan ruostuneet vaikka niitä ei ollutkaan kovin voideltu mutta olivat syöpyneet sähköisesti. Pyörään laitettiin maajohto keulan ja rungon välille ja uudet laakerit.

 6 
 : Lokakuu 19, 2017, 21:42:10  
Aloittaja Pulmu - Uusin viesti kirjoittanut Pulmu
Tänään hain mopon Piikkiöstä. Pikku mutkan pyörähdin pihalla, ai että oli herkkä ohjaus kun on uudet laakerit. Kovin sitä turtuu kun vanhoilla pystyi ajelemaan muka ihan hyvin vaikka vähän uralle kuluneilta tuntuivatkin. Aivan järkyttävän suuri ero oli uusiin. Alkuperäiset oli kuulamallia, nää Motonetin ALLBALLSit olikin kartiomallia eli ei tarvinnut erikseen niitä metsästää. Nyt ehkä joutuu myös tunnustamaan että ihan itse laakerit on varmaankin tullut pilattua painepesurilla, oli kuulemma vettä laakeripesässä ja alempi laakeri aikas ruosteessa.. Embarrassed

 7 
 : Lokakuu 19, 2017, 21:40:24  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/5972/Autojen-romutuspalkkio-pit%C3%A4isi-ulottaa-my%C3%B6s-moottoripy%C3%B6riin---motoristien-kohtelu-ontuu-edelleen.htm?ref=newest

Vanha, yli kymmenen vuotta ikääntynyt pyörä, olisi palkkion kohteena jos sen vaihtaa uuteen vähäpäästöiseen moottoripyörään. Asiasta on siis aloitettu keskustelu. Varmaankin pätevä asia pienikokoisten pyörien kohdalla.
Moneen pyörään ei kymmenessä vuodessa tule kilometrejä välttämättä edes 50.000km. Tuskin kukaan sellaista haluaisi romuttaa. Vai haluaisiko muutaman satasen - tonnin palkkiota vastaan.

 8 
 : Lokakuu 19, 2017, 16:11:25  
Aloittaja antero mäkelä - Uusin viesti kirjoittanut FOT
Lainaus
Tonti / V11 RAM:en ero selvityksessä...
Vuosituhannen vaihteen Moto Spezialin luettelossa on/oli tarjolla useampia yksilevyisiä kytkimiä, kuten kytkinlevyjäkin - "RAM" pisimpään tuotannossa olleena on ilmeisesti saanut kunnian kaikista/kaikesta...

T,
Jukka





 9 
 : Lokakuu 19, 2017, 13:16:29  
Aloittaja GuzGuz - Uusin viesti kirjoittanut egon
Rautaoksidin pelkistys on aika hyvin stabiloituva prosessi. Kemisti osaa lskea montako hiiliatomia tarvitaan nappaamaan mangnetiittimolekyyliltä parit happiatomit ja todennäköisesti tulee siihen tulokseen, että niin paljon, että hiilidioksidia tulee kaksinkertainen määrä metalliseen rautaan verrattuna. Prosessi on vaan sillä tavalla palautumaton, että kun auto ruostuu pihalla, niin metallinen rauta nappaa ilmasta neitseellisiä happiatomeja ja muuttuu raudan oksideiksi ja antaa CO2 -molekyylien juosta luonnossa vapaana.

CO2  molekyylit ovat veden ohella kasvien pääasiallista ravintoa. Nauttimamme valtaisat hiilihydraattimäärät, esim oluen muodossa, ovat ekotekoja, koska ohra on ottanut CO2:n ilmasta kun se on lihottanut jyviään tärkkelykseksi pellolla.

Valitettavasti vaan siinä sitten olutta nauttiessamme puhaltelemme CO2:t takaisin ilmakehään. Myös tärkkelyksessä oleva vety palaa maksassa tai jossain ja tuottaa vettä, jota on ajoittain poistettava elimistöstä. Mihin tässä enää masuuneja tarvii?


 10 
 : Lokakuu 19, 2017, 09:42:29  
Aloittaja GuzGuz - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Rautaruukin tehdas on Raahessa. Mutta rannikolla niinkuin Raumakin.

Kun teräs valmistetaan malmista pelkistämällä se masuunissa koksilla, syntyy terästonnia kohden vääjäämättä noin kaksi tonnia hiilidioksidia. Kiinassa on teräksen tuotantoa suuruusluokassa 700 miljoonaa tonnia vuodessa, joten siellä tulee CO2:sta pyörein luvuin 1 400 000 000 tonnia vuodessa pelkästään terästehtaiden masuuneista.

Tuo voi vielä olla Kiinassa kertoimella, kun siellä viis veisataan suodatukselle ja päästönhallintateknologialle. Hiilivoimalat lienevät siellä tekniikassa kymmeniä vuosia jäljessä.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!